Pages

INFO PUSAT FALAK SHEIKH TAHIR 2012

Kami dari warga kerja Pusat Falak Sheikh Tahir mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2012 kepada semua para pengunjung yang telah sudi datang ke Pusat Falak Sheikh Tahir pada tahun lepas.Semoga kedatangan tahun baru ini memberi seribu kegemilangan serta inspirasi dalam menterjemahkan ilmu Falak ini kepada masyarakat.kami mengalu-ngalukan kedatangan anda ke Pusat Falak Sheikh Tahir pada tahun ini dengan kami menyajikan pelbagai maklumat yang terkini serta menjanjikan pameran yang menarik,sarat dengan info falak serta instrumen astronomi dalam suasana yang penuh kehijauan yang menenangkan.

Sebarang pertanyaan serta maklumat terkini berkaitan Pusat Falak Sheikh Tahir,sila hubungi :Encik Zulhelmi b Mohd Yusof di talian : 04-8664836 ( waktu pejabat 8.00 pagi -5.00 petang )




Thursday, November 1, 2012

PENANG SPACE FESTIVAL WITH NASA 2012

       Program yang berlangsung selama dua hari ini telah mendapat sambutan yang begitu menggalakkan terutamanya daripada pelajar-pelajar sekolah dan pejalar-pelajar IPTA mahupun IPTS. Diantara slot-slot yangdijalankan oleh Bahagian Falak Dan Sumber Maklumat ialah pameran falak, cerapan matahari, cerapan langit malam. kuiz umum, dan ceramah falak yang berkisarkan tentang kepentingan ilmu falak dan ibadah. Program sebegini merupakan satu transfomasi bagi mendedahkan ilmu astronomi dan falak kepada masyarakat umum tanpa mengira bangsa dan agama. Semoga apa yang dijalankan hari ini akan berterusan pada hari mendatang. Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat.



                                         Diantara kakitangan yang bertugas di Kioks JMNPP

                                      Teleskop yang digunakan untuk cerapan matahari dan langit malam

No comments:

Post a Comment

PERALATAN FALAK